lördag 31 oktober 2015

Halloween

Sanna, William och Janiina har länge sett fram emot att få klä ut sig och gå på godisjakt.
Det är nog första året de gör det men säkert inte det sista. Själv har jag så klart blivit dunderförkyld och haft en febrig natt så jag gjorde inte så mycket. Katastrofen var dock nära då vi inte lyckats få tag på draculatänder till William som vi lovat. De var slut överallt! M-P som jobbade idag stannade till på hemvägen i flera affärer utan att lyckas hitta några. William var så besviken så jag erbjöd mig att göra ett par till honom, hade ingen aning om hur men vad gör man inte för sitt barn. Kom på sen att vi hade i plastinsamlingen en liten bunke i mjukplast som kanske skulle funka o så satte jag igång. Med lite justeringar då William provade dem så blev de till slut bra och godkända av honom. Så nöjd han var!
Men så söta de är! Fick ta några bilder innan de gav sig av med M-P ut i mörkret.
Väl hemma så uttrycktes viss missnöje från Sanna att de inte fått busa något, så då erbjöd jag att de kunde busa med mig varvid jag fick benen inlindat i toapapper.
Janiina var väldigt nöjd över fångsten även om hon inte gillade mycket alls av den.
Själv var jag fortfarande däckad så jag rörde mig inte mycket alls från soffan mer än till sängen...
//Sargit

Inga kommentarer: